A la recerca de la icona internacional de la lactància materna

by

Probablement ja coneguis aquest símbol, però sabies que només té 5 anys de vida?

Moltes vegades donem per fet que les icones, imatges simplificades que senyalitzen alguns llocs o que representen algun objecte o idea, existeixen des de temps immemorials. És mundialment coneguda la senyal per a representar un lavabo públic, tothom entén l’enganxina de prohibit fumar (tot i que molta gent no la vulgui veure), amb una simple P de seguida veiem que podrem aparcar el cotxe…

Però no existeix una representació iconogràfica per a tot.

L’any 2006, l’editora de la revista Mothering, un magazine sobre criança natural, estava de viatge. Es va fixar que en un aeroport la imatge d’un biberó senyalitzava una sala de lactància.

Indignada es va preguntar: Com és possible que no existeixi una icona internacional per a senyalitzar la lactància materna? Va parlar amb lactivistes i organitzacions pro lactància materna. Ningú coneixia ni havia sentit a parlar de tal imatge. No podia ser que en un món on les imatges cada vegada tenen més importància, un acte tan natural no tingués una representació gràfica. Era la victòria del biberó en front de la teta. Prou complicat és trobar-se amb dones alletant en públic; ara s’adonava que no era possible veure-ho ni tan sols en la imatge que representava un lloc on alletar al teu nadó en privat. Va decidir organitzar un concurs per trobar aquesta icona i acabar amb aquest despropòsit.

El concurs era públic i va ser un èxit. El guanyador apareixeria en un número de la revista juntament amb el disseny guanyador i una entrevista. A més, segons la revista, pasaria a la història per donar al moviment pro lactància materna una eina poderosíssima que influiria a moltes mares a donar el pit als seus nadons. Van arribar més de 500 propostes, de les quals es seleccionarien 13 finalistes. Alguns dissenys eren divertits, altres tenien un innegable valor artístic tot i que no eren aptes per l’objectiu del concurs. No és fàcil simplificar gràficament una imatge i donar-li valor internacional.

Algunes de les propostes presentades

Mitjançant la votació de les més importants organitzacions pro lactància materna es van seleccionar 3 dissenys que passarien el filtre dels internautes, mitjançant votació popular d’on sortiria el disseny guanyador.

Probablement ja coneguis el disseny guanyador del concurs. Ho hauràs vist en alguna web d’internet, en algun perfil de Facebook o Twitter. L’autor és Matt Daigle, dissenyador freelance  i caricaturista de Dakota del Sur.

Matt Daigle i el seu fill

Imaginem que passarà un temps fins que la imatge es faci popular i surti del cercle de la criança natural. Serà un èxit quan ens el trobem a aeroports, centres comercials, etc. De moment ja es pot veure en alguns llocs i sembla que la seva expansió és imparable.

Anuncis

Etiquetes: , , , , , ,

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s


%d bloggers like this: